Czym jest Fulfillment dla e commerce i jak może usprawnić Twoją sprzedaż online.

Fulfillment coraz prężniej rozwija się w Polsce i coraz więcej firm działających w modelu e-commerce zaczyna korzystać z tego typu usług. Czym dokładnie jest, na czym polega i jakie niesie korzyści dla biznesu?
Fulfillment e-commerce – co to takiego?

Fulfillment odpowiada na potrzeby biznesów działających w modelu e-commerce, które szukają optymalnych rozwiązań w zakresie realizowania zamówień, jakie każdego dnia spływają do sklepów internetowych. 
To, mówiąc najprościej, outsourcing procesów logistycznych do firmy zewnętrznej, która przejmuje na siebie działania związane z magazynowaniem, konfekcjonowaniem i doręczaniem przesyłek do ostatecznych klientów, a także dodatkowe usługi, o których już za moment.

Czym jest fulfillment ecommerce?

Logistyka e-commerce składa się z szeregu usług, które wspomagają działanie sklepów internetowych. Wśród nich znajdują się:
magazynowanie towarów – od przyjęcia dostawy, przez rozładunek, aż po przyjęcie go na stany magazynowe i magazynowanie w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczno-informatyczne;
konfekcjonowanie towarów – od zarządzania zamówieniami, przez ich kompletowanie i – zgodne z wytycznymi klienta – łącznie z dołączaniem ewentualnych materiałów reklamowych czy dokumentów, aż po ostateczną jego wysyłkę czy nawet dostarczenie do odbiorcy krajowego lub międzynarodowego;
copaking towarów – od wymiany opakowań, przez przepakowywanie, aż po samo pakowanie zamówień;
obsługa zwrotów i reklamacji zamówień.
Poza tym, niektóre z firm zajmujących się fulfillmentem e-commerce, w swojej ofercie mają usługi dodatkowe, takie, jak: etykietowanie towarów, zakup opakowań w atrakcyjnych cenach, wykonywanie produktowych sesji zdjęciowych, a nawet marketing sieciowy.

Dlaczego logistyka e-commerce jest świetnym rozwiązaniem dla sklepów internetowych?

Fulfillment e-commerce jest doskonałym rozwiązaniem dla sklepów internetowych, bez względu na to, jak długo działają już na rynku i jak wiele zamówień dziennie otrzymują. Niesie w sobie szereg korzyści związanych zwłaszcza z:
ograniczeniem lub całkowitym zniwelowaniem stałych kosztów logistycznych (np. kosztów zatrudnienia, wynajęcia magazynu), które zamienione zostają na koszty zmienne, uzależnione od tego, jak duża praca została włożona przez firmę outsourcingową, np. ile zamówień realnie obsłużyła;
oszczędnością mocy przerobowych pracowników, którzy mogą skupić się na kluczowych dla biznesu procesach, związanych zwłaszcza ze sprzedażą i marketingiem;
redukcją ryzyka związanego z ewentualnymi awariami sprzętu, nieobecnościami pracowników, ograniczoną przestrzenią, jaką przeznaczyć można na magazynowanie towarów.
Logistyka e-commerce, oddelegowana podmiotowi zewnętrznemu, pozwala właścicielom sklepów internetowych skupić się na zarządzaniu strategicznymi obszarami działalności firmy, a pracownikom znaleźć odpowiednią ilość czasu na zdobywanie nowych klientów i obsługiwanie aktualnych na jeszcze wyższym poziomie. 
Przejrzyste i elastyczne warunki umowy oraz rozliczanie się za efekty pozwala zoptymalizować koszty prowadzenia biznesu w sieci, jednocześnie dążąc do maksymalizacji przychodów. Nic więc dziwnego, że outsourcing logistyki coraz bardziej święci triumfy na arenie polskiego e-commerce. O sile fulfillmentu przekonuje się coraz więcej krajowych przedsiębiorstw, przekonując się na “własnej skórze”, jak wiele niesie korzyści. Warto do nich dołączyć.