fULFILLMENT

STRONA GŁÓWNA / USŁUGI / FULFILLMENT

Czym jest fulfillment?

Fulfillment jest to outsourcing procesów logistycznych związanych z obsługą zamówień sklepów internetowych firmie zewnętrznej. 

  • magazynowanie towaru (w różnych strefach magazynowych)
  • Co-packing (etykietowanie, foliowanie, dołączanie ulotek /dokumentów, zakup opakowań i pakowanie według wytycznych klienta)
  • integracja zamówień sklepu (bezobsługowa wymiana danych pomiędzy sklepem a magazynem)
  • wysyłka paczek (tego samego dnia)
  • obsługa zwrotów i reklamacji

Fulfillment w handlu elektronicznym dotyczy zarówno zamówień typu business-to-business (B2B) – gdzie duże ilości produktów są wysyłane do hurtowników jak i zamówień typu business-to-consumer (B2C), które są wysyłane bezpośrednio do klienta detalicznego. Mówiąc krótko – cały proces fulfillmentu rozpoczyna się w momencie złożenia zamówienia przez klienta w naszym sklepie internetowym i jest serią działań logistycznych których zadaniem jest dostarczenie towaru pod drzwi klienta oraz obsługa ewentualnych zwrotów.

Fulfillment w teorii

Aby zrozumieć jak fulfillment wygląda w praktyce należy sobie zadać kilka pytań, które są kluczowe dla prowadzenia działalności eCommerce:

  • gdzie będę magazynował swój towar?
  • ile miejsca na to potrzebuję?
  • jak odpowiednio zabezpieczyć i składować towar?
  • jakich opakowań użyć?
  • co z wysyłką przed świętami?
  • co jeśli skończy mi się miejsce magazynowe lub mam go za dużo?
  • którą firmę kurierską wybrać?
  • jak obsługiwać zwroty i reklamacje?
 

Fulfillment jest odpowiedzią na wszystkie te i wiele innych pytania związanych z logistyka sklepu internetowego. 

Fulfillment pomaga sklepom internetowym działać w bardziej strategiczny, a mniej operacyjnymi sposób i znacznie ułatwia ekspansję na rynku krajowym, międzynarodowym lub globalnym.

Co obejmują usługi fulfillmentu?

Usługi fulfillmentu zaczynają się w momencie odebrania towaru od zleceniodawcy (sklepu internetowego) i umieszczeniu go w magazynie firmy zewnętrznej, a trwają aż do momentu dostarczenia paczki do klienta i obsługi ewentualnych zwrotów, obejmując szereg działań występujących pomiędzy, związanych z konfekcjonowaniem i pakowaniem zamówień.

  1. Pierwszym krokiem jest odbiór towaru od zleceniodawcy i  dostarczenie towaru do magazynu usługodawcy fulfillmentu gdzie odbywa się cały proces. Następnie zabezpiecza się cały towar i umieszcza  w odpowiednich strefach magazynowych na wybranych nośnikach.  Wszystko tutaj zależy od ilości zapasów wysłanych na magazyn, wielkości gabarytów i wymaganej temperatury w jakiej należy składować towar.

  2. Integracja systemowa umożliwi automatyczną wymianę danych pomiędzy sklepem a magazynem. Po integracji zamówienia z twojego sklepu internetowego zaczną automatycznie pojawiać się w systemie magazynu.

  3.  Co-packing. Po złożeniu zamówienia w twoim sklepie zostaje ono przetworzone etapowo najpierw przez systemy informatyczne, a następnie pracowników firmy zewnętrznej. Etapy te obejmują selekcję, pobieranie produktów z miejsca ich składowania, konfekcjonowanie (etykietowanie, foliowanie, dołączanie ulotek/dokumentów),  i pakowanie według wskazanych wytycznych.

  4. Wysyłka paczek. Po przygotowaniu zamówienia  następuje przekazanie paczki firmie kurierskiej i wysyłka jeszcze tego samego dnia.  Firmy zewnętrzne zazwyczaj  współpracują z wieloma kurierami, i oferują lepsze stawki niż moglibyśmy uzyskać  na własną rękę.

  5. Obsługa zwrotów. W przypadku mniejszych sklepów powinien wystarczyć dobrze opracowany harmonogram i procedura zwrotów, natomiast jeśli sklep należy do tych większych, to w takim wypadku należy mierzyć się z stosunkowo większą ilością zwrotów. W zależności od jakości i stanu produktu, przyczyny zwrotu i polityki zwrotów, produkt ten może zostać przywrócony jako dostępny zapas lub usunięty z powodu wadliwego działania.

Fulfillment - plusy

Zlecając obsługę sklepu firmie zewnętrznej możemy wówczas skupić się na ważniejszych czynnikach takich jak marketing, obsługa klienta, zarządzanie produktem i innych związanych z rozwojem działalności zamiast na organizacji procesów logistycznych sklepu. 

Korzyści wynikające ze współpracy z firmą oferującą usługi fulfillmentu:

  • Zapasy mogą być kupowane większym hurtem niż dotychczas w celu zwiększenia marży

  • Nie jest wymagana żadna inwestycja w
    powierzchnię magazynową/nieruchomość, oprogramowanie magazynowe, ani w pracowników zajmujących się kompletacją i pakowaniem zamówień.

  • Nie potrzebujesz żadnych dodatkowych pracowników do obsługi swoich zamówień, wszystkim zajmuje się jedna firma.

  • Zniżki związane z wysyłką zamówień mogą być znacznie lepsze niż w przypadku samodzielnych negocjacji (przykładowo: Twój sklep wysyła 2,000 paczek miesięcznie, firma zewnętrzna oferująca usługi fulfillmentu wysyła łącznie 200,000 paczek miesięcznie. Będzie ona w stanie uzyskać lepsze ceny podczas negocjacji niż Ty sam.)

  • Redukcja ryzyka związana z awariami sprzętu, absencją pracowników lub brakiem/nadmiarem miejsca do składowania.

  • Darmowa i automatyczna wymiana danych pomiędzy sklepem a magazynem.

  • Przekazujesz obsługę logistyczną swojego sklepu w ręce ekspertów, którzy zadbają o wszystko. Zyskasz czas na rozwój oraz ekspansje swojej działalności eCommerce na rynku polskim lub międzynarodowym.

  • Szybka realizacja zleceń, dostawa nawet w 24h od złożenia zamówienia w sklepie.

  • Oszczędność czasu przeznaczonego na planowanie logistyczne, otrzymujesz pełne wsparcie logistyczne

Fulfillment w świecie eCommerce

W handlu elektronicznym jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę jest lokalizacja. To dokąd i skąd wysyłasz swój towar to jedne z  najważniejsze aspekty które powinny stanowić podstawę do realizacji zamówień w danym miejscu. Klienci chcą, aby dostawa w handlu elektronicznym była jak najszybsza i bez wysokich cen. Ponad 73% kupujących oczekuje przystępnych cenowo, stosunkowo szybkich dostaw, gdzie nawet 24% klientów decyduje się na anulowanie swojego zamówienia z powodu długiego czasu oczekiwania na produkt. Właśnie dlatego zarówno przystępne cenowo, jak i szybkie opcje wysyłki są ważne dla konsumentów.

Zlecając realizację zamówień swojego sklepu firmie Magpack będziesz w stanie  dotrzeć do swoich klientów w najbardziej ekonomiczny sposób. Nasi eksperci są zawsze gotowi zapewnić kompetentne konsultacje i pomóc w znalezieniu najlepszego rozwiązania w Twojej szczególnej sytuacji. Skupiamy się na opcjach, oceniając najlepsze kombinacje cen i informując Cię na bieżąco. Pomagamy Twojej firmie utrzymać zaufanie klientów i budować silne partnerstwo biznesowe.

KALKULATOR FULFILLMENT
Dlaczego magpack to idealne rozwiązanie bez względu na to jak dużo sprzedajesz?
FAQ – Fulfillment

Koszty magazynowania zależą od ilości magazynowanego towaru, oraz czasu jego przechowywania.

Każdego dnia system WMS zapisuje ilość palet na koniec dnia, więc opłata za każdy dzień jest proporcjonalna do ilości magazynowanego towaru.

Awizacja określa ilości do wydania, wraz z rodzajem towaru, oraz dane osoby upoważnionej do pobrania towaru, lub miejsce rozładunku, jeżeli to my dostarczamy towar.

TAK, mam własny dział spedycji i wysyłamy i odbieramy towary naszych klientów.

TAK, posiadamy ubezpieczenie o wartości 10 mln zł, od utraty, uszkodzenia i innych szkód.

TAK, magazyn ma odbiór SANEPID, a pracownicy stosowne badania lekarskie w tym zakresie.

Dlaczego magpack?
Dlaczego magpack?
Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Masz pytanie?

Odpowiemy najszybciej jak to możliwe

All Rights Reserved © 2021 Eco Service Sp. z o.o. | Magpack
Siedziba firmy

Eco Service Sp. z o.o.
ul. Atramentowa 5
55-040 Bielany Wrocławskie

Ty skupiasz się na prowadzeniu biznesu, my zajmiemy się realizacją Twoich zamówień i wsparciem logistycznym.

Logistyka kontraktowa skrojona do Twoich potrzeb

Ty skupiasz się na prowadzeniu biznesu, my zajmiemy się realizacją Twoich zamówień i wsparciem logistycznym.

Magazyn logistyczny

Dysponujemy magazynem we Wrocławiu o powierzchni 3000 m². Nasz magazyn jest ogrzewany, panuje w nim niska, ściśle kontrolowana wilgotność. Posadzka magazynu jest niepyląca. Dzięki temu wszystkie przechowywane towary są bezpieczne i chronione przed uszkodzeniem.

Przy zmiennych wielkościach sprzedaży koszt jest zawsze proporcjonalny do wykonanej pracy. Unikasz sytuacji gdzie nie możesz się pomieścić w magazynie, lub masz dużo wolnego miejsca. Brak konieczności wynajmowania własnego sprzętu lub magazynu.

Jeśli towar dostarczony do magazynu nie jest umieszczony na paletach lub nie jest oznakowany, możemy pomóc Ci w ułożeniu towaru na odpowiednich nośnikach oraz zabezpieczeniu go.

Każdy towar przyjmowany na magazyn jest objęty ubezpieczeniem od kradzieży i zdarzeń losowych.

Towary mogą  być umieszczone w różnych strefach magazynowych:

  • etykietowanie i kompletacja
  • dołączanie ulotek i dokumentów
  • zakup opakowań
  • sesje zdjęciowe produktu
  • marketing sieciowy